woensdag 28 september 2022

EN SCHUIFT PATRICK CORNELIS AAN


 Tijdens het stripfestival schuift ook deze keer Patrick Cornelis aan.


Patrick Cornelis
 
Mijn naam is Patrick Cornelis.
Ik ben al heel mijn leven met kunst en tekenen bezig. Zowel mijn schoolcarrière als mijn beroepskeuzes zijn zwaar beïnvloed geweest door die rode draad.

Na een algemene kunstopleiding in het secundair onderwijs studeerde ik reclamevormgeving aan Sint Lucas Gent om nadien vrij vlug te snappen dat zelfstandig graficus worden voor mij de beste beroepskeuze was.

Die zelfstandige activiteit drong mijn voorliefde voor tekenen ietwat op de achtergrond, maar sinds een jaar of twee is ze weer als een als een ware vulkaanuitbarsting naar buiten gekomen. En het laat me niet meer los.

Door de jaren heen ben ik wel nog bezig geweest met tekenen, maar ik kon aan geen enkel project mijn volle aandacht geven. Er mankeerde altijd wel iets aan. Ofwel was ik niet tevreden over mijn eigen tekenwerk, ofwel zat het verhaal niet goed of tekende ik het gewoon niet graag.

Met ‘Virus: primaire infectie’ heb ik wel een verhaal en onderwerp gevonden waar ik me voor de volle 100% in kan vastbijten.
Als een bezetene ben ik beginnen te tekenen en via de crowdfundingwebsite Sandawe.com werd mijn droom werkelijkheid. Mijn verhaal en vooral de realistische tekenstijl werd al vlug opgepikt door de Sandawe-community en een dik half jaar later ligt mijn eerste graphic novel in de winkels.

Ondertussen draait de 5-delige miniserie Virus op volle toeren.

Onlangs werd er ook een Artbook uitgebracht en met 'Verbonden Zielen' is er een one shot uitgebracht in het heroic-fantasy genre. De volgende release wordt er eentje met horrorschrijver Tom Thys. Een comic met 4 kortverhaaltjes die je bij het nekvel zullen grijpen.
 
deze info is niet helemaal up to date
 

Waldin.

 Tarzan opdracht tekening.

Virus.

 De Rode Ridder

Meer info Patrick Cornelis en voor het Stripfestival Breda


 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten